tiistai, kesäkuu 18

Slush oli jälleen myös matkailumenestys

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Itsenäisyyspäivän aattoiltana päättynyt Slush (”loska”) oli jälleen menestys! Kymmenen vuotta sitten käynnistetyn kansainvälisen tapahtuman tavoitteena on tuoda yhteen aloittavia yrittäjiä ja kiinnostuneita sijoittajia eri puolilta maailmaa.

Teksti ja kuvat Marja-Liisa Kinturi

Menestys siitä on tullut myös konferenssimatkailulle. Slush toi tänäkin vuonna Helsinkiin 20 000 osallistujaa 130 eri maasta. Mikä muu tapahtuma pystyy näin tehokkaasti houkuttelemaan pimeään ja sateen kastelemaan, usein loskaiseen pääkaupunkiin tuollaista määrää tulijoita, joista iso osa ulkomailta?

Helsingin Messukeskus täyttyi puolipimeässä, neonvalojen ja valonheittäjien loisteessa toisiinsa törmäilevistä ja vaikuttavia esityksiä eri lavoilla kuuntelevista toiveikkaista yrittäjistä ja sijoituskohteita etsivistä rahoittajista. Ja jo roomalaiset sen tiesivät: ei leipää ilman sirkushuveja. Slush on kaikkea muuta kuin pönötystilaisuus. Tänäkin vuonna Slushiin sisältyi sivutapahtumia ja rentoja tapaamisia.

Slushin organisaatio perustuu vapaaehtoisiin, jotka opastivat tulijoita mm. Pasilan asemalla.

Tapahtumaa leimasi tänäkin vuonna erinomainen organisointi: ohjelmasta ja liitännäistapahtumista tiedotettiin selkeästi, ja opastus hoidettiin kaikkialla mallikkaasti. Esimerkiksi Pasilan aseman uloskäynnillä oli vastassa oppaita ja opasteet olivat selkeät. Sisäänkäynnille oli luotu kaksi toisistaan selkeästi erottuvaa kaistaa: niille, jotka olivat jo edellisenä päivänä hakeneet itselleen Slush-lapun kaulaan ja hihnan ranteeseen, ja toisille, jotka vielä jonottivat niitä.

Messukeskus oli jaettu isompiin ja pienempiin esityslavoihin, joissa eri alojen yrittäjät kertoivat kokemuksistaan. Niiden ympärillä eri yrityksillä oli omia messuosastojaan, joissa otettiin läheisempää kontaktia potentiaalisiin sijoittajiin ja asiakkaisiin. Finnair kertoi osastollaan esimerkiksi päästövähennystavoitteistaan ja markkinoi samalla suoria reittejään Aasiasta Eurooppaan. Osastolla päivystänyt Finnairin digitaalisista muutosprosesseista vastaava (Digital Transformation Lead) Patrik Etelävuori kertoi tavoitteeksi tehdä tunnetuksi myös yhtiön digitaalisointia ja innovointikykyä.

Slush on meille tärkeä rekrytointikenttä, Patrik Etelävuori sanoo.

”Eli sitä, millä tavalla hyödynnämme yhtiössä tekoälyä ja visuaalista dataa. Olemme täällä meidän rekrytointiporukan kanssa. Slush on meille kuten muillekin yrityksille samalla rekrytointikenttä”, Etelävuori kertoi.

Kommentit

Kommentit

Share.

Comments are closed.